You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Κατασκευή της Νέας Γέφυρας Αυτοκινητοδρόμου της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας

Πληροφορίες Έργου

Τοποθεσία: Λαμία, Ελλάδα

Για την κατασκευή της αναφερόμενης γέφυρας χρησιμοποιήθηκε το σύστημα PERI VARIOKIT, η χρήση του οποίου όχι μόνο διασφάλισε την κατασκευή της μέσα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα (24 μήνες) άλλα συνέβαλε στο μέγιστο ώστε να παραδοθεί 4 μήνες νωρίτερα.
Η χρήση του συγκεκριμένου συστήματος ήταν η πλέον ενδεδειγμένη τεχνική λύση εξοικονομώντας παράλληλα χρηματικά κόστη και χρόνο.

Για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου χρησιμοποιήθηκαν δύο σέτ μεταλλοτύπου μήκους 23,040 μέτρα έκαστο. Τα δύο αυτά σετ χρησιμοποιήθηκαν παράλληλα και για τους δύο κλάδους της γέφυρας.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης ενός πλήρους κύκλου εργασιών δηλαδή σκυροδέτηση, ξεκαλούπωμα, μεταφορά και επανοτοποθέτηση στην επόμενη θέση σκυροδέτησης, τοποθέτηση οπλισμού, σκυροδέτηση διαρκούσε συνολικά 5 ημέρες, ρυθμός που διατηρήθηκε καθ’ όλη την διάρκεια του έργου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά συστήματος:

Η φιλοσοφία του συστήματος VARIO KIT συνδυάζει την ταχύτητα, τον αυτοματισμό και την ασφάλεια κατά την εκτέλεση των εργασιών σκυροδέτησης και μεταφοράς.

Καθιστά μη αναγκαία την χρήση ικριωμάτων για την σκυροδέτηση του φορέα και εξασφαλίζει την εκτέλεση όλων των εργασιών από το κατάστρωμα της γέφυρας, παρέχοντας έτσι ασφάλεια στο εργατοτεχνικό προσωπικό του εργοταξίου και σαφώς ταχύτερους ρυθμούς των εργασιών.

Για το συγκεκριμένο έργο θα μπορούσαμε, για την καλύτερη κατανόηση του συστήματος, να το χωρίσουμε σε δύο τμήματα:

1. Το άνω τμήμα VARIO KIT
2. Το κάτω τμήμα MULTIFLEX
 

Απαιτήσεις

  • Αυστηρό χρονοδιάγραμμα

Πελάτης

ΤΕΡΝΑ Α.Ε

Οι λύσεις της PERI

VARIOKIT

Το φορείο VARIO KIT αποτελείται από τον συνδυασμό εξαρτημάτων των συστημάτων VARIO, VARIO KIT και RCS όπως οι μεταλλικοί δοκοί διπλό U200 RCS, οι μεταλλικοί δοκοί διπλό U120 SRU και U100 SRZ, ξυλοδοκοί, εξαρτήματα σύνδεσης όπως μοχλοί βαρέος τύπου SLS, ντίζες DW15 κ.α.

Με τους ανωτέρω συνδυασμούς κατασκευάστηκε το φορείο μεταφοράς και ανάρτησης του κάτω τμήματος καλουπιού MULTIFLEX για την σκυροδέτηση του φορέα της γέφυρας καθώς επίσης ενσωματώθηκε και το καλούπι σκυροδέτησης των πεζοδρομίων.

Το φορείο VARIO KIT εδραζόταν σε 45 τεμάχια ειδικά κατασκευασμένων βάσεων οι οποίες λειτουργούσαν όχι μόνο ως έδραση αυτού αλλά και ως οδηγοί κατά τη μετακίνησή του. Ήταν επαναχρησιμοποιούμενες, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των αναλώσιμων τεμαχίων. Η επανάληψη των χρήσεων εξασφαλιζόταν με την τοποθέτηση μονωτικού υλικού (φελιζόλ) γύρω από τις βάσεις. Το άνοιγμα που δημιουργείτω στον φορέα γέμιζε σε δεύτερη φάση μετά την τοποθέτηση των σε επόμενα βήματα.

Το ενσωματωμένο στο φορείο VARIO KIT καλούπι κατασκευής πεζοδρομίων ρυθμιζόταν εύκολα, από το κατάστρωμα της γέφυρας, με τους μοχλούς βαρέος τύπου SLS τόσο κατά το ξεκαλούπωμα όσο και κατά την επανατοποθέτησή του, εξασφαλίζοντας έτσι σκυροδέτηση άνευ χρήσης ντιζών.

Για την μετακίνηση του φορείου είχαν προσαρμοστεί τροχοί βαρέος τύπου και κατασκευάστηκε ειδικό τεμάχιο (τσαρούχι) το οποίο συνδεόταν με πείρους στις διαμήκης μεταλλικές δοκούς RCS. Τα ειδικά αυτά τεμάχια «οδηγούσαν» το φορείο με ευκολία μέσα στις βάσεις – οδηγούς του επόμενου βήματος σκυροδέτησης.

MULTIFLEX

Το καλούπι σκυροδέτησης των ανοιγμάτων του φορέα ήταν ουσιαστικά ένα ειδικά προσαρμοσμένο στις ανάγκες του έργου MULTIFLEX με δευτερεύουσες ξυλοδοκούς VT20K και κύριες δοκούς τα μεταλλικά SRZ διπλό U100. To MULTIFLEX εδραζόταν επάνω σε ειδικές μεταλλικές δοκούς ΗΕΒ 120 από τις οποίες ήταν αναρτημένο με ντίζες DW15 από το φορείο VARIO KIT.
Είχαν κατασκευασθεί δύο ειδών καλούπια πλάκας φορέα. Το ένα αφορούσε στην σκυροδέτηση μεταξύ των ανοιγμάτων της γέφυρας (από μεσόβαθρο σε μεσόβαθρο) και το άλλο στην σκυροδέτηση στα σημεία των στηρίξεων της γέφυρας δηλαδή μεσόβαθρα και ακρόβαθρα.

Στο καλούπι είχαν επίσης προσαρμοστεί και ειδικοί μοχλοί καθ’ ύψος ρύθμισης.
Ο χειρισμός των συγκεκριμένων μοχλών γινόταν και πάλι με ασφάλεια από το κατάστρωμα της γέφυρας.

Έτσι, μετά την σκυροδέτηση, το κάτω καλούπι ελευθερωνόταν από το φορείο VARIO KIT μέσω των ντιζών και εδραζόταν επάνω σε ειδικά κατασκευασμένες βάσεις με προσαρμοσμένους τροχούς βαρέος τύπου. Οι βάσεις ήταν επαναχρησιμοποιούμενες και συνδέονταν με την σειρά τους στα εγκάρσια μεταλλικά δοκάρια της γέφυρας.

Το καλούπι μετακινήτω στο επόμενο βήμα σκυροδέτησης και ρυθμίζοντας τους ειδικούς μοχλούς, ανυψωνόταν στην θέση τοποθέτησης του οπλισμού.

Μετά την τοποθέτηση του οπλισμού συνδεόταν και πάλι μέσω των ντιζών DW15 με το φορείο VARIO KIT και ήταν έτοιμο για σκυροδέτηση.